Viikon vinkki: Näin treenaat tehokkaasti lantionnostopenkissä

Lantionnostopenkki

Lantionnostopenkki helpottaa liikkeen suorittamista vapailla painoilla.

Jäsenemme ovatkin jo huomanneet, että Kuntokeskus Riihimäkeen on saapunut lantionnostopenkki. Kyseinen penkki helpottaa lantionnoston suorittamista vapailla painoilla.

Lantionnosto on yksi parhaista liikkeistä pakaran alueen vahvistamiseen ja muokkaamiseen. Se on hyvä liike myös kehonpainolla, mutta lantionnostopenkin avulla lisäpainojen käyttäminen on helpompaa.

Lantionnostopenkin käyttö ja liikkeen suorittaminen onnistuu hyvin seuraavilla ohjeilla:

  1. Käytä paksua pehmustetta tangon ja lantion välissä.
  2. Asetu istumaan jalat suorina mahdollisimman lähelle selkäpehmustetta.
  3. Nojaa käsillä tukirautoihin ja tuo tanko mahdollisimman lähelle vatsaa / lantiota.
  4. Vie jalat mahdollisimman koukkuun, kuitenkin enintään 90 asteen kulmaan.
  5. Tämän jälkeen paina kantapäillä lantiota ylös samalla painaen käsiä telinettä vasten, jolloin saat tangoin ”syliin”. Varmista, että olet riittävän ylhäällä selkäpehmustetta vasten (lavat pehmustetta vasten).
  6. Kun tanko on tukevasti pehmustetta vasten, tartu tankoon työntäen sitä hieman itsestäsi poispäin.
  7. Laske lantiota alas kohti lattiaa kuitenkin niin, että pakarat eivät kosketa lattiaa.
  8. Paina kantapäillä lantio niin ylös kuin mahdollista ja pysäytä liike hetkeksi. Laske lantio takaisin alas ja toista 8-12 kertaa. Pyri supistamaan pakarat mahdollisimman tehokkaasti liikkeen yläasennossa!
  9. Sarjan jälkeen pakaroissa pitäisi tuntua mukava hapotus:)