Viikon vinkki: Näin piristät salirutiiniasi

Näin piristät kuntosalirutiinejasi!

Lue vinkit, miten piristät kuntosalirutiinejasi!

Minkä tahansa harrastuksen kanssa voi joskus tuntua siltä, että homma polkee niin sanotusti paikoillaan. Juuri nämä hetket ovat tärkeitä, sillä silloin tiedät, että on aika tehdä piristäviä muutoksia harjoitteluun ja mahdollistaa kehitys uudella tavalla.

Kokosimme joitakin vinkkejä siihen, miten piristät kuntosaliharjoittelua aika ajoin uusilla ideoilla!

  1. Vaihtele harjoitusohjelmaa. Kokeile uusia harjoitusohjelmia ja -liikkeitä säännöllisesti pitääksesi harjoittelun mielenkiintoisena. Voit esimerkiksi kokeilla erilaisia kuntosalilaitteita tai vaihtoehtoisia harjoitusmuotoja kuten kahvakuulailua tai kehonpainotreeniä!
  2. Aseta tavoitteita. Aseta realistisia ja konkreettisia tavoitteita, jotka motivoivat sinua kehittymään. Voit esimerkiksi asettaa tavoitteen lisätä tiettyjen liikkeiden tai painojen määrää tai osallistua johonkin tiettyyn kilpailuun.
  3. Harjoituskaveri mukaan! Kutsu ystäväsi tai perheenjäsenesi mukaan saliharjoitteluun. Harjoittelu kaverin kanssa voi tehdä treenikokemuksesta sosiaalisemman ja hauskemman, ja voitte samalla kannustaa toisianne.
  4. Kokeile virtuaalisia ryhmäliikuntatunteja! Kuntokeskus Riihimäki tarjoaa ainoana kuntosalina Riihimäellä virtuaaliset Les Mills -tunnit, joiden parissa voit treenata juuri silloin, kun sinulle sopii. Voit käynnistää tunnin haluamaasi aikaan.
  5. Musiikki ja podcastit. Luo soittolista tai lataa mielenkiintoisia podcasteja, joita voit kuunnella harjoitellessasi. Ne voivat auttaa sinua keskittymään ja saamaan enemmän irti harjoittelusta.
  6. Palkitse itsesi. Aseta itsellesi pieniä palkintoja saavutettujen tavoitteiden tai onnistuneiden harjoituskertojen jälkeen. Palkinnot voivat olla esimerkiksi rentouttava hieronta, uusi treenivaate tai herkullinen ateria.