Viikon vinkki: Kehitä puristusvoimaa tällä helpolla liikkeellä

Rannekääntö vahvistaa kyynärvarren lihaksia.

Rannekääntö vahvistaa kyynärvarren lihaksia.

Takavuosina uutisoitiin japanilaistutkimuksesta, jonka mukaan käden heikko puristusvoima voi ennakoida, ketkä keski-ikäiset elävät lyhyemmän elämän. Heikko puristusvoima voi olla merkki heikosta terveydentilasta.

Puristusvoimaa kannattaa harjoittaa siinä missä kehon muidenkin osien voimaa. Siitä on hyötyä monissa kuntosaliliikkeissä, erityisesti vedoissa.

Voit kehittää puristusvoimaa verrattain helpolla liikkeellä, rannekäännöllä, jossa tuet kyynärvarret etureisiin ja teet käännön alla olevan videon esimerkin mukaisesti. Muista laskea tanko lähes suorien sormien varaan, jolloin liikerata pitenee ja yhdistät harjoitukseen myös venytysvaiheen.

Aloita liikkeen harjoittaminen maltilla, sillä seuraavana päivänä kyynärvarren lihakset saattavat olla melko kipeät! Lisää hiljalleen painoa ja tee yhdessä harjoituksessa 3-4 sarjaa, 15-20 toistoa.