Tiesitkö? Näin helle vaikuttaa treeniin – Kuntokeskus Riihimäki pysyy viileänä

Moni meistä kärsii helteen tuomista vaikutuksista fyysiseen harjoitteluun. Helteellä elimistön neste- ja suolatasapaino saattaa järkkyä ja pahimmillaan seurauksena voi olla sairaalareissu. Tavallisempia oireita ovat muun muassa väsymys, lihaskrampit, päänsärky, pahoinvointi ja jopa ripuli.

Kovaan treeniin kannattaakin varustautua vesipullolla, jonka veteen on sekoitettu hieman suolaa.

Ihmiset sietävät kuumuutta yksilöllisesti. Joillakin vaikutukset näkyvät herkemmin. Kuumassa ilmanalassa kehon sisälämpötila voi nousta jopa yli 38 asteen, jolloin liikunta voi olla terveydelle vaarallista. Jos liikuntaa harrastetaan helteisessä säässä, palautuminen hidastuu ja elimistö käy kokonaisvaltaisesti kovemmilla kierroksilla.

Kuntokeskus Riihimäessä olemme saaneet tänä kesänä hyvää palautetta viileydestä. Osa asiakkaista on tullut treenaamaan salille ”pakoon” hellettä ja lämpimiä sisätiloja.

Älä siis suotta tingi treenaamisesta kesälläkään. Olemme asentaneet tiloihimme viisi ilmalämpöpumppua, jotka viilentävät sisäilmaa tehokkaasti.